Laatste update op: 26/04/2024
Dit privacy beleid is bedoeld om u in te lichten omtrent de gegevens die we verzamelen, waarom we ze verzamelen, of ze worden gedeeld met derden, hoelang ze worden bewaard, over welke rechten u beschikt en hoe u uw rechten kan uitoefenen.
I. Wie zijn we?
FITLAND BV, met handelsnaam ‘Release’, is de verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens, met zetel gevestigd te 2000 Antwerpen, Zeevaartstraat 10 met KBO-nummer: 0457.105.669.
U kan ons contacteren via volgende algemene coördinaten:
- Tel: +32 3 227 15 37
- Adres: 2000 Antwerpen, Zeevaartstraat 10
- Email: info@release.be
II. Welke persoonsgegevens verwerken we?
Volgende persoonsgegevens worden door ons verwerkt:
Registratie en beheer van leden
Voor- en achternaam, e-mailadres, mobiele en/of telefoonnummer, adres (straat, nummer, stad en postcode), geboortedatum, lidnummer, IBAN-rekeningnummer, SWIFT/BIC-code, formule abonnement;
Indien van toepassing: ondernemingsgegevens (naam van de onderneming, btw-nummer, adres van de onderneming);
Indien van toepassing: gegevens om na te gaan of een bedrijfskorting van toepassing is (bewijs dat u tewerkgesteld bent bij een bepaalde werkgever, zoals bijv. een leraren-, politie-, brandweerkaart);
Aanmaak/inloggen online account
Gebruikersnaam, e-mailadres, wachtwoord;
Bezoek aan onze website
IP-adres, locatiegegevens, browsergegevens, besturingssysteem, duur van uw bezoek, de door u bezochte pagina’s, links waarop u klikt door het gebruik van cookies (raadpleeg hiervoor onze cookie policy );
Invullen online formulieren m.o.o. aanvraag van een dagpas/ lidmaatschap
Voor- en achternaam, e-mailadres, telefoonnummer, voorkeur (fitness, groepslessen, persoonlijke training), adres (straat, nummer, stad en postcode), taal, geslacht, of u student bent, of u reeds lid bent geweest van Release, naam van een medewerker die u kent;
(Spontaan) solliciteren
E-mailadres, CV en motivatiebrief en alle persoonsgegevens hierin opgenomen;
Beheer van leveranciers
Voor- en achternaam, e-mailadres, adres (straat, nummer, stad en postcode), mobiele nummer, telefoonnummer, IBAN-rekeningnummer, SWIFT/BIC-code, BTW-nummer;
Verder verwerken wij alle gegevens die u vrijwillig aan ons overmaakt wanneer u bijvoorbeeld contact met ons opneemt.
III. Waarom worden uw persoonsgegevens verwerkt?
We verwerken de hogervermelde persoonsgegevens om volgende redenen en op de erbij vermelde wettelijke basis:
Leden- en leveranciersbeheer | Uitvoering overeenkomst
Beheer van website | Uitvoering overeenkomst
Nieuwsbrieven en berichten | Toestemming
Beheer van sollicitanten | Uitvoering overeenkomst
Opvolgen van contactverzoeken | Uitvoering overeenkomst
Indien wij uw persoonsgegevens verder zouden verwerken voor een ander doeleinde dan degene die hierboven vermeld worden, zullen wij u hiervan voorafgaand op de hoogte brengen.
IV. Worden uw persoonsgegevens gedeeld met derden?
De wijzen waarop uw persoonsgegevens aan derden doorgegeven kunnen worden, zijn:
- U geeft uw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming daartoe;
- Er is sprake van een wettelijke verplichting voor ons tot doorgifte van de persoonsgegevens in het kader van bv. (het voorkomen van) fraude en misbruiken;
- In het geval van overdracht van onze bedrijfsactiviteiten aan een derde;
- Wij doen beroep op derden om een deel van de gegevensverwerking uit te kunnen voeren, in welk geval wij ervoor zorgen dat deze derden dit privacy beleid ook naleven;
Concreet worden uw persoonsgegevens gedeeld of kunnen zij gedeeld worden met volgende derden om de daarnaast aangegeven redenen:
Clubplanner | Registratie en beheer van leden – beheer van applicatie
Intuit (Mailchimp) | Nieuwsberichten en brieven
Stay Wild | Beheer van website
Dropbox | Cloudopslag
V. Hoelang worden uw persoonsgegevens bewaard?
Uw persoonlijke gegevens worden niet langer dan noodzakelijk bijgehouden. Dit betekent dat uw gegevens zullen verwijderd worden uit onze bestanden conform onderstaande bewaartermijnen:
Gegevens van leden en leveranciers | 7 jaar na beëindiging van de overeenkomst
Gegevens van niet-weerhouden sollicitanten | 5 jaar nadat een sollicitatie werd ingediend
Contactgegevens | 6 maanden nadat het contactverzoek werd voldaan
E-mailadres (voor nieuwsbrieven en berichten) | Totdat uw toestemming wordt ingetrokken
Gegevens m.b.t. bezoek aan onze website | 6 maanden na uw bezoek aan onze website
Onafhankelijk van deze periode waarin wij uw persoonsgegevens bewaren, verwijderen wij eveneens uw persoonsgegevens indien u ons daar expliciet om verzoekt via hogerstaande contactgegevens.
VI. Welke rechten heeft u?
- U heeft verschillende rechten, die u kan uitoefenen door contact met ons op te nemen via de hogerstaande contactgegevens.
- Inzage van de persoonsgegevens die op u betrekking hebben en die door ons verwerkt worden, desgevallend het laten verbeteren van onjuiste/onvolledige persoonsgegevens of het laten verwijderen van persoonsgegevens, alsook – in bepaalde gevallen – het laten beperken van de verwerking van uw persoonsgegevens of het zich verzetten ertegen.
- De overdracht van uw persoonsgegevens, die u ons verstrekt heeft, ofwel via het u verstrekken ervan in een leesbare vorm, dan wel de rechtstreekse overzending ervan door ons aan de door u aangeduide derde dienstverlener.
- Het intrekken van een eerder gegeven toestemming tot verwerking van persoonsgegevens.
- Het indienen van een klacht bij de toezichthoudende overheid, onder meer indien u niet tevreden zou zijn over de behandeling van uw vraag of klacht door ons, via volgende gegevens (of bij een autoriteit naar uw keuze):
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
+32 (0)2 274 48 00
contact@apd-gba.be
- Het u verzetten tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden.
VII. Hoe kan u uw rechten uitoefenen?
U kan ons contacteren via hogerstaande contactgegevens.